Ledenservice

Projectteam Belastingservice KBO-Zeeland.

Hulp bij belastingaangifte (HUBA)

Voor leden van KBO is er de mogelijkheid om hulp te krijgen bij het doen van aangifte Inkomstenbelasting en het aanvragen van Toeslagen. Aangifte doen voor de Inkomstenbelasting wordt nagenoeg door iedereen gedaan met hulp van een computer of tablet. Veel leden beschikken niet  om over een computer of zien geen kans daarmee de aangifte te doen, een Toeslag aan te vragen of digitaal te communiceren met de overheid.  Wie het zelf niet kan adviseren wij sterk om een beroep te doen op een invuller via de Projectgroep, die kan een geschoolde vrijwilliger inschakelen. Het is jammer dat men schrik heeft om er aan te beginnen om aangifte te doen (rompslomp). Helaas blijkt geregeld dat, vooral bij lage inkomens, er belasting kan worden teruggekregen. Lees er hier meer over.

Ledenpas

Voor leden van KBO afdeling Hulst is er de KBO Ledenvoordeelpas. Daarmee krijgt u aantrekkelijke kortingen op tal van producten en diensten. KBO werkt hiervoor samen met diverse landelijke partijen, waaronder zorgverzekeraar Zilveren Kruis, VGZ en CZ, maaltijdservice Vers van Tafel en het KBO-Brabant Energiecollectief. Vraag ook bij uw eigen KBO-afdeling naar de mogelijkheden voor korting bij u in de buurt!

Wilt u een compleet overzicht van alle voordelen, ga dan naar
www.kbo-brabant.nl/onsvoordeel.

Service-/Juristentelefoon

U kunt de Service-, Juristen- en Pensioentelefoon bellen met vragen op het gebied van wonen, zorg, welzijn, gezondheid en juridische zaken. Ons telefoonteam staat u persoonlijk te woord en helpt u graag.
Maandag t/m vrijdag 10.00 – 12.00 en van 14.00- 16.00 uur Servicetelefoon
Telefoonnummer: 073-6444066 Naar dit nummer belt u tegen het reguliere tarief.
Stelt u uw vraag liever schriftelijk of via de e-mail?

Uw vragen op het gebied van wonen, zorg, welzijn, gezondheid, juridische- en sociaaleconomische zaken kunt u ook opsturen:
KBO-Brabant
Albert Luthulilaan 10
5231 HV 'S-Hertogenbosch
tel: 073-6444066
E-mail: info@kbo-brabant.nl
Vergeet niet om uw naam, adres, telefoonnummer én uw lidmaatschapsnummer te vermelden als u ons schrijft, mailt of belt. Wij kunnen dan desgewenst zo snel mogelijk contact met u opnemen